• Post author:
  • Post published:30 stycznia 2025
  • Post category:News

Do 28 lutego 2025 roku złóż nam „informację o pomocy”, jeśli chcesz zachować cenę maksymalną [1] za II półrocze 2024 roku.

Cena maksymalna energii elektrycznej [1], którą zastosowaliśmy w rozliczeniach za II półrocze 2024 roku stanowi rodzaj pomocy publicznej wskazanej w ustawie:

pomoc de minimis dotyczy małych i średnich przedsiębiorców albo pomoc de minimis w rolnictwie lub w rybołówstwie,

pomoc publiczną dotyczy mikroprzedsiębiorstwa

Jeśli nie otrzymamy od Ciebie tego dokumentu, skorygujemy Twoje rozliczenia za II półrocze 2024 roku.

Korekta zobowiąże Cię do zwrotu różnicy pomiędzy ceną maksymalną a ceną, która wynika z Twojej umowy. Do kwoty korekty doliczymy odsetki ustawowe od dnia rozliczenia [2].

Pomocy publicznej udzielamy zgodnie z zasadami określonymi w ustawie [1] oraz odpowiednimi rozporządzaniami Unii Europejskiej [4], które określają reguły udzielania pomocy publicznej, w tym dopuszczalne limity/pułapy tej pomocy.

Do 28 lutego 2025 roku musisz przekazać nam informację o otrzymanej do tej pory pomocy.

Jeśli tej informacji nie otrzymamy w podanym terminie, doliczymy do faktur różnicę pomiędzy ceną maksymalną, a ceną, która wynika z umowy w rozliczeniach
od 1.07.2024 r. do 31.12.2024 r. Doliczymy też odsetki ustawowe.

Wartość udzielonej pomocy publicznej, pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie lub w rybołówstwie, sprawdzimy na podstawie złożonej przez Ciebie informacji.

Zanim wypełnisz formularz, przygotuj następujące dane:

  • dane identyfikujące przedsiębiorcę: NIP, nazwa, adres,

  • identyfikator gminy, w której podmiot mieszka lub ma siedzibę (Sprawozdania o udzielonej pomocy (uokik.gov.pl) Pliki pomocne przy sporządzaniu sprawozdań i instrukcje → Wykazy),

  • formę prawną podmiotu,

  • wielkość podmiotu, czyli czy jest to mikro, małe lub średnie przedsiębiorstwo, zgodnie z art. 2 załącznika nr 1 do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z 17 czerwca 2014 r.,

  • PKD działalności, która generuje największy przychód,

  • wysokość uzyskanej pomocy publicznej (jeden rok podatkowy) lub de minimis i de minimis w sektorze rolnym (3 poprzedzające lata); de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury (2 poprzednie lata podatkowe oraz bieżący rok podatkowy) – wartość w PLN i EUR poza pomocą jaką jest cena maksymalna zastosowana przez ZAEL-ENERGO.

 

Formularz można składać  w niżej wskazany sposób:

  1. W formie papierowej – przesłane pocztą lub złożenie osobiście na adres wskazany na Oświadczeniu (biuro czynne 8:00-15:00)
  2. W formie elektronicznej – tylko dla posiadaczy kwalifikowanego podpisu elektronicznego na adres wskazany na Oświadczeniu. Najprostszym sposobem jest skorzystanie ze strony rządowej (z wykorzystaniem podpisywarki dostępnej na stronie https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany

UWAGA:  Formularze podpisane własnoręcznie i skanowane nie będą przyjmowane do realizacji.

Jeśli:

  • nie złożysz nam „Informacji o pomocy” do 28 lutego 2025 roku lub
  • nie usuniesz w wyznaczonym przez nas terminie wskazanych błędów, omyłek pisarskich lub rachunkowych lub braków formalnych w „Informacji o pomocy” lub
  • ze złożonej nam „Informacji o pomocy” wynikać będzie, że nie spełniasz warunków otrzymania pomocy publicznej

skorygujemy Twoje rozliczenia za II półrocze 2024 roku. Korekta zobowiąże Cię do zwrotu różnicy pomiędzy ceną maksymalną a ceną, która wynika z Twojej umowy. Do kwoty korekty doliczymy odsetki ustawowe od dnia rozliczenia [2].